دستگاه فتوکپی رنگی استوک

 

دستگاه فتوکپی رنگی استوک

دستگاه فتوکپی رنگی استوک یکی از پر کاربردترین وسایلی است. که در سازمان ها، ادارات، مدارس، دانشگاه ها و مراکز چاپ و تکثیر مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه های فتوکپی در مدل ها و برندهای مختلفی در بازار موجود بوده و می توانید. با توجه به نیازتان از بین آن ها گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

دستگاه فتوکپی رنگی استوک
دستگاه فتوکپی رنگی استوک

در انتخاب فتوکپی استوک به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از آنکه اقدام به خرید دستگاه فتوکپی رنگی استوک کنید. بهتر است اول نیاز واقعی خود را شناسایی کرده تا با توجه به آن خرید مناسب و ایده آلی انجام دهید. قبل از خرید دستگاه فتوکپی استوک نیز مانند هر وسیله ای برای خود تعیین کنید. که از میان فاکتورهای سرعت، کیفیت، دقت، قیمت، چند منظوره بودن و غیره کدام برایتان اولویت داشته و مهم تر است. سپس سعی کنید قبل از خرید گزینه های مختلفی را بررسی، ویژگی های آن ها را خوانده تا بتوانید. از میان گزینه های موجود بهترین مدل را انتخاب نمایید.

توجه به ظرفیت دستگاه

در صورتی که شما در یک مرکز چاپ و تکثیر شلوغ کار می کنید، ظرفیت دستگاه برایتان باید یکی از اولویت های اصلی خرید و انتخاب دستگاه فتوکپی رنگی استوک باشد. دستگاه های فتوکپی استوک در مدل های مختلف ظرفیت های مختلفی دارند. در صورتی که ظرفیت دستگاه کم باشد. شما مدام مجبور هستید داخل دستگاه برگه گذاشته و مدام چک کنید که برگه های باقی مانده می توانند. مدارک موجود را کامل کپی کنند یا خیر؟ البته بیشتر دستگاه های فتوکپی علاوه بر ظرفیت اصلی، قابلیت ارتقا تا چند هزار برگه نیز داشته و شما می توانید. با سرعت بیشتری از آن ها استفاده کنید.

دستگاه فتوکپی رنگی استوک
دستگاه فتوکپی رنگی استوک

توجه به سرعت فتوکپی

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که قبل از خرید دستگاه فتوکپی رنگی استوک باید در نظر بگیرید، سرعت کپی دستگاه است. بعضی از دستگاه های فتوکپی در هر دقیقه می توانند 50 برگه و بعضی می توانند بیش از 100 برگه را کپی کنند. قبل از خرید به این مساله توجه کنید. که سرعت کپی چقدر برایتان مهم است. و این مساله را نیز یکی از فاکتورهای مهم خرید قرار دهید.

توجه چند منظوره بودن دستگاه

بسیاری از دستگاه های دستگاه فتوکپی رنگی استوک موجود در بازار علاوه بر فتوکپی کارهای دیگری از جمله اسکن و پرینت را نیز برای شما انجام می دهند. خرید چنین دستگاه هایی هم نسبت به خرید چند دستگاه برای انجام جداگانه هر کار اقتصادی تر بوده و هم آنکه می تواند. محیط کار شما را بسیار منظم و جمع و جور نگه دارد. در صورتی که در محل کار خود به تمامی کارهای بالا نیاز دارید، بهتر است دستگاه های کپی چند منظوره استوک را در اولویت خرید خود قرار دهید.

کیفیت و وضوح چاپ

مساله مهم دیگر در خرید و انتخاب دستگاه فتوکپی رنگی استوک، توجه به کیفیت و وضوح چاپ است. کیفیت چاپ در این دستگاه ها با فاکتور dpi سنجیده شده و بدون شک هر چه این مقدار بیشتر باشد، کیفیت چاپ نیز بالاتر خواهد بود. قبل از خرید به این مساله توجه کنید. که تا چه اندازه کیفیت چاپ برایتان مهم است.

تکنولوژی چاپ

از دیگر نکات مهم موقع خرید دستگاه کپی انتخاب آن براساس تکنولوژی چاپ می باشد. زیرا دستگاه های کپی از دو تکنولوژی لیزری و جوهرافشان جهت چاپ اسناد و متون مختلف بهره می برند. دستگاه های لیزری از کیفیت و دقت بالاتری نسبت به دستگاه های جوهرافشان برخوردار هستند. بنابراین اگر کیفیت و دقت چاپ برای شما اهمیت دارد بهتر است دستگاه های لیزری را انتخاب کنید.

حافظه

از موارد مهم دیگر موقع خرید دستگاه کپی حافظه دستگاه است. بهتر است بدانید که هر چقدر حافظه دستگاه بیشتر باشد عملکرد و کارایی دستگاه هم بیشتر خواهد بود. زیرا با این قابلیت کاربران قادر خواهند بود  اطلاعات و فرامین بیشتری را ذخیره و در مواقع نیاز از آن ها استفاده کنند. علاوه بر این کاربران با استفاده از حافظه دستگاه می توانند اطلاعات مورد نظر را در حافظه دستگاه ذخیره  نمایند و در زمان نیاز دستور چاپ آن را بدهند.

ابعاد و وزن

همچنین در صورتی که کاربران بخواهند از فایل های سنگین کپی و یا پرینت بگیرند، دستگاه باید از ظرفیت بالا جهت استفاده از فایل ها برخوردار باشد. از دیگر مولفه های مهم موقع خرید دستگاه کپی ابعاد و وزن دستگاه است. حتی الامکان سعی کنید دستگاهی را انتخاب کنید که متناسب با فضای محیط کاری شما باشد.

کیفیت و رزولوشن

از دیگر نکات مهم موقع خرید دستگاه کپی کیفیت و رزولوشن آن است. کیفیت براساس واحد DPI سنجید می شود و هر چقدر این مقدار بیشتر باشد کیفیت و عملکرد دستگاه بیشتر خواهد بود.

ظرفیت سینی

از دیگر ویژگی های دستگاه ظرفیت سینی آن است. منظور از ظرفیت سینی تعداد برگه هایی است که داخل دستگاه کپی قرار می گیرد. هر چه ظرفیت سینی بیشتر باشد عملکرد و سرعت دستگاه هم بیشتر خواهد بود. زمانیکه ظرفیت سینی دستگاه بالا باشد برای مدت زمان طولانی احتیاجی به پر کردن دستگاه نخواهید داشت.

اگر نیاز به تهیه یک دستگاه فتوکپی با کیفیت دارید، کافی است به بخش فروشگاه سایت مراجعه نمایید.

دستگاه فتوکپی رنگی استوک
دستگاه فتوکپی رنگی استوک

جهت کسب اطلاعات کافی در مورد دستگاه کپی رنگی کلیک کنید.

اشتراک گذاری در:

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب

سوالی دارید؟

برای آگاهی از راه های ارتباط با ما، بر روی دکمه زیر کلیک کنید

مطالب جدید ...

در خبرنامه ما عضو شوید