مناسب ترین انواع کاغذ برای استفاده در ریسوگراف

مناسب ترین انواع کاغذ برای استفاده در ریسوگراف

وقتی صحبت از مناسب ترین انواع کاغذ برای استفاده در ریسوگراف به میان می آید، منظور مناسب ترین نوع کاغذ از لحاظ جنس، گرماژ و سایز است. به گونه ای که چاپ روی آن توسط ریسوگراف به بهترین و با کیفیت ترین شکل ممکن انجام شود. البته چاپ ریسوگراف روی اغلب انواع برگه ها قابلیت اجرا دارد. با این حال چاپ روی برخی از مدل ها ظاهر بهتری داشته و نتیجه با کیفیت تری به همراه خواهد داشت. در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین نوع کاغذ ریسوگراف بپردازیم.

ویژگی های کاغذ ریسوگراف

پیش از هر چیز، باید ذکر شود که چاپ ریسوگراف روی کاغذ های گلاسه، کاغذ های مخصوص عکس و به طور کلی انواع اوراق روغنی، امکان پذیر نیست. دلیل آن هم جنس مرکب دستگاه است که روی این کاغذ ها پخش می شود. اما در مورد کاغذ های غیر روغنی، اولین نکته ای که باید به آن توجه کرد، سایز و ابعاد برگه است. این مورد ارتباط مستقیمی با مدل دستگاه شما دارد. برخی از مدل ها تنها توانایی چاپ روی کاغذ هایی با سایز های کوچک و متوسط (حداکثر آ4) را دارند. در حالی که برخی دیگر می توانند روی کاغذ های بزرگ تری همچون آ3 و ب4 نیز چاپ انجام دهند.

وزن کاغذ

مورد بعدی وزن کاغذ است. در این مورد سازندگان ریسوگراف محدودیت خاصی برای کاربران ایجاد نکرده و وزن به خصوصی مد نظر قرار نداده اند. با این حال رایج ترین اوراق مورد استفاده معمولا بین 60 تا 200 گرم هستند. طبیعتا هر چه ضخامت برگه بیشتر باشد، امکان نفوذ مرکب به سمت دیگر آن کم تر است. اما به تبع قیمت کاغذ نیز افرایش می یابد. این در حالی است که معمولا ریسوگراف برای تهیه سربرگ، فاکتور و تراکت مورد استفاده قرار می گیرد. و کاربران نیز ترجیه می دهند از ارزان ترین کاغذ های موجود در بازار برای تهیه این موارد استفاده کنند. موارد ذکر شده در مورد چاپ روی پاکت های اداری نیز به همین منوال می باشد.

نکات مهم

مرکب ریسوگراف نفوذ پذیری بالایی دارد. این بدان معناست که موارد چاپ شده روی یک طرف کاغذ ریسوگراف، غالبا از سمت دیگر نیز مشخص هستند. یا حداقل ردی از رنگ مرکب روی سمت دیگر کاغذ پیداست. این مورد را در تراکت ها به وضوح می توان مشاهده کرد. خصوصا که کاغذ های مورد استفاده در تراکت برای صرفه جویی در هزینه بسیار نازک هستند. به همین دلیل بهتر است از ریسوگراف برای چاپ های دو طرفه استفاده نشود.

چاپ ریسوگراف، با توجه به قیمت مناسبی که در تیراژ های بالا به همراه دارد، برای تهیه انواع قبوض اداری، کارتکس، فاکتور، اوراق اداری و حتی چاپ بر روی پاکت نامه ها گزینه بسیار مناسبی است. شما می توانید با تهیه پاکت نامه های آماده، با ابعادی متناسب با سایز دستگاه ریسوگراف خود، لوگوی شرکت، نام اداره و آرم مورد نظر خود را روی آن ها چاپ نمایید.

به طور کلی دستگاه ریسوگراف برای چاپ های تعداد بالا (بیش از 200 برگ و کم تر از 10 هزار برگ)، که اغلب تک رنگ می باشند، بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

اشتراک گذاری در:

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب

سوالی دارید؟

برای آگاهی از راه های ارتباط با ما، بر روی دکمه زیر کلیک کنید

مطالب جدید ...

در خبرنامه ما عضو شوید