نکاتی درباره خرید دستگاه های ریسوگراف

نکاتی درباره خرید دستگاه های ریسوگراف

 خرید دستگاه ریسوگراف

خرید دستگاه ریسوگراف چگونه است؟ اگر تا به حال دستگاه های ریسوگراف را ندیده اید و یا شناختی از آن ها ندارید، با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در این زمینه دریافت کنید. ریسوگراف نام یک برند تجاری ژاپنی است. که روی دستگاهی که چند نوع چاپ تلفیقی دارد، گذاشته شده است. از آن جایی که بیش از 90 درصد این دستگاه ها توسط شرکت ریسو کاگاکو تولید می شود، مردم این دستگاه را با نام ریسوگراف می شناسند. دقیقا شبیه به ظروف آرکوپال که درحقیقت آرکوپال برند آن است و یا واژه ریکا که روی مایع ظرفشویی گذاشته شده است، ریسوگراف هم با نام برند خود شناخته شده اشت. نام اصلی دستگاه ریسوگراف، داپلیکیشن است که کمتر کسی آن را با این نام می خواند.

دستگاه ریسوگراف چگونه چاپ می کند؟

ریسوگراف با سیستم دستگاه های استنسیل قدیمی عملیات چاپ را انجام می دهد. البته این چاپ امروزه با امکانات جدیدتری در این دستگاه ها ارائه می شود. برای چاپ، نوعی مرکب خمیری شکل درون درام دستگاه قرار می گیرد. روی درام، پوشش نازکی به نام مَستر قرار می گیرد. بر روی مستر، بخش هایی که قرار است چاپ شود، به صورت منافذ ریزی که قابلیت عبور جوهر از آن وجود دارد ایجاد می شود. بدین ترتیب عملیات چاپ انجام می شود.

نکات قابل توجه هنگام خرید دستگاه ریسوگراف

اگر قصد خرید دستگاه ریسوگراف را دارید باید به قابلیت های آن توجه کنید. دستگاه های ریسوگراف نسبتا چاپ با کیفیتی دارند. هر چند که نسخه های قدیمی آن، هنوز به پای کیفیت چاپ پرینتر و دستگاه های فتوکپی نمی رسند اما در بسیاری از مشاغل، کاربردی هستند. در سری جدید دستگاه های ریسوگراف قابلیت اسکن کردن عکس و نوشته ها وجود دارد که کیفیت چاپ را، بسیار بالاتر برده است.

ریسوگراف مناسب چاپ های بیش از 200 عدد

اگر می خواهید از یک برگه، بیش از 30 برگه چاپی داشته باشید، ریسوگراف گزینه خوبی است. از آن جایی که منافذ مستر با ایجاد تغییر، تنها یک بار قابلیت مصرف را دارند، برای چاپ تک برگه و حتی چاپ کمتر 200 عدد، دستگاه های ریسوگراف مناسب نیستند.

قابلیت اتصال به کامپیوتر

دستگاه های جدید ریسوگراف، قابلیت اتصال به کامپیوتر را دارند. از این رو میتوانید فایلی که می خواهید چاپ کنید را انتخاب کنید. از طریق سیستم حرارتی که در داخل دستگاه تعبیه شده است، طرح و نوشته ها روی مستر به صورت اتوماتیک ایجاد می شود. و سپس، روی درام حک می شود. بدین ترتیب، عملیات چاپ سرعت بسیار بالاتری می گیرد.

کیفیت و سرعت چاپ ریسوگراف

کیفیت چاپ و سرعت چاپ در دستگاه های ریسو جدید، بسیار بالا رفته است. یک دستگاه ریسوگراف جدید، قابلیت چاپ 190 برگه در دقیقه را دارد. از آن جایی که سرعت بالایی دارد، در زمان کمتر، تعداد قابل توجهی از برگه مورد نظر را چاپ می کند. این یعنی صرفه جویی در وقت و هزینه برای مصرف کننده ای که دستگاه ریسوگراف را انتخاب کرده است. کیفیت چاپ در دستگاه های ریسوگراف جدید نسبت به دستگاه فتوکپی بسیار بالا رفته است. به طوری که کیفیت چاپ در هر بار چاپ تغییری نمی کند و نسخه اول و نسخه هزارم، دقیقا شبیه به یکدیگر هستند.

استفاده از دستگاه ریسوگراف در چاپ نشریه

یکی از مهمترین استفاده های دستگاه ریسوگراف در صنعت چاپ روزنامه و نشریه است. دستگاه های ریسوگراف مدرن قابلیت چاپ میلیونی دارند و این یک قابلیت ویژه است که هیچ دستگاه فتوکپی و پرینتری، قادر به انجام آن نیست. دستگاه های ریسوگراف از نظر اقتصادی برای چاپ تیراژ بالا، به صرفه هستند. اگر هزینه کاغذ و جوهر را در نظر نگیریم، تنها هزینه مستر است که باید بپردازیم. با یک مستر می توان چندین هزار برگه را چاپ کرد. اگر شما در طول روز، تعداد بالایی از یک صفحه را چاپ می کنید، بهترین گزینه اقتصادی برای شما، دستگاه های ریسوگراف است.

دستگاه های ریسوگراف رنگی

در درام دستگاه های ریسوگراف تنها می توان یک رنگ را وارد کرد. برای چاپ رنگی باید از رنگ مرکب مورد نظر که می تواند قرمز، قهوه ای، طلایی، مشکی و سبز باشد، به صورت تک رنگ در درام استفاده کرد. بدین صورت که ابتدا یک بار درام با رنگ مورد نظر چاپ می شود. و سپس، درام تعویض می شود و رنگ بعدی روی کاغذ قرار می گیرد. استفاده از چاپ رنگی در دستگاه ریسوگراف، قیمت نهایی چاپ را بالا می برد. با این حال اگر می خواهید که چاپ رنگی با ریسوگراف را تجربه کنید، درام های مجزایی را تهیه کنید.

طرز کار آسان دستگاه های ریسوگراف

با این که دستگاه های ریسوگراف دستگاه های مدرنی هستند. و هر بار قابلیت های جدیدی به آن اضافه می شود اما این دستگاه ها، کارکرد بسیار ساده ای دارند. از این رو کارکردن با دستگاه های ریسوگراف را در کمترین زمان یاد خواهید گرفت و جای نگرانی نیست.

تفاوت دستگاه ریسوگراف و فتوکپی

مهمترین تفاوت این دستگاه ها، سرعت چاپ و کیفیت آن است. که در دستگاه ریسوگراف، سرعت چاپ بسیار بالاتر است. کیفیت چاپ هم همان طور که گفته شد، در طول چاپ، دچار افت نمی شود اما در دستگاه های فتوکپی، نسخه چاپ شده با نسخه اولیه، متفاوت است. سرعت چاپ دستگاه های فتوکپی جدید هم بین 50 تا 70 برگه در دقیقه است اما در دستگاه های ریسوگراف بین 130 تا 190 برگه در دقیقه است.

دستگاه فتوکپی برای چاپ تک برگه ای مناسب است. هزینه چاپ در دستگاه فتوکپی در تعداد کم، بسیار به صرفه تر است اما در دستگاه ریسوگراف، اگر بخواهیم چاپ برگه با تعداد کمی را انجام دهیم، هزینه بالایی را باید بپردازیم. چرا که مستر در این دستگاه ها یک بار مصرف است. چه 100 عدد و چه 1000 عدد از یک برگه را بخواهید چاپ کنید یک بار هزینه مستر را پرداخت می کنید.

در دستگاه فتوکپی باید منتظر گرم شدن دستگاه باشیم که حدودا دو دقیقه ای زمان می برد اما دستگاه های ریسو، نیازی به گرم شدن ندارند و به محض روشن شدن، کار می کنند.

دستگاه های ریسوگراف نیاز به تعمیر و سرویس دهی مداوم ندارند. ماندگاری بالایی دارند و تقریبا تمام شرکت ها و چاپ خانه هایی که از دستگاه های ریسوگراف استفاده می کنند، 100 درصد از خرید خود راضی هستند. البته به شرطی که پیش از خرید، با توجه به نیازهایی که دارند، این خرید را انجام داده باشند.

جهت کسب اطلاعات کامل در مورد خرید ریسوگراف کلیک کنید.

اشتراک گذاری در:

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب

سوالی دارید؟

برای آگاهی از راه های ارتباط با ما، بر روی دکمه زیر کلیک کنید

مطالب جدید ...

در خبرنامه ما عضو شوید