دستگاه فتوکپی استوک

دستگاه فتوکپی استوک چه خصوصیاتی دارد؟ دستگاه استوک چه تفاوتی با دستگاه فتوکپی دست دو دارد؟ چگونه می توانید یک دستگاه با کیفیت را با قیمت مناسب تهیه کنید؟ یا حتی یه چه دستگاهی استوک می گویند؟ تمامی این سوالات شما را در این مقاله پاسخ خواهیم داد. ‍پس از مطالعه شما قادر خواهید بود تا بنا به نیاز، دستگاه مناسب خود را تهیه کنید. در صورتی که نیاز به مشاوره هم داشته باشید، ما به شما مشاوره رایگان خواهیم داد. اما ابتدا باید بدانید دستگاه استوک چیست و چه خصوصیاتی دارد. بسیاری از افاد جنس استوک و جنس دست دوم را یکی در نظر می گیرند ولی این دو لزوما یکی نیست.

دستگاه فتوکپی استوک
دستگاه فتوکپی استوک

فتوکپی استوک چیست؟

جنس استوک جنسی است. که بدون استفاده و به صورت در انبار مانده برای بازار فروش دیگری تهیه می شود. این جنس کاملا نو بوده و تنها به دلیل خروج مدل از ساختار تولید کارخانه یا دلایل مختلف بازار خود را در کشور یا منطقه مبدا را از دست داده و به کشور یا منطقه دیگر ارسال می کنند. در مورد دستگاه فتوکپی سیاست شرکت های تولید کننده برای اجناس مدل قدیمی تر این است که با توجه به اینکه سرویس دستگاه ها و تامین قطعات صرفا از طرف شرکت سازنده صورت می گیرد و در منطقه امریکا و اروپا چیزی به نام تعمیرکار غیرشرکتی وجود ندارد. در نتیجه شرکت می تواند در یک بازه ی زمانی مشخص کلیت یک مدل دستگاه را از چرخه فروش و خدمات پس از فروش خارج کند.

مراحل ورود دستگاه استوک از اروپا

طبق قوانین اتحادیه اروپا جنس ها یک دوره استفاده ۳ تا ۵ ساله دارند. البته این کشور به کشور متفاوت است. بعد از ان این اجناس از بازار خارج می شوند.اجناس در انبار مانده یا استوک و همچنین اجناس دست دوم(که در دست مصرف کنندگان قرار دارد و مصرف کنندگان امکان خدمات پس از فروش برایشان ندارند) توسط شرکت سازنده برای تعویض با مدل جدیدتر جمع اوری شده و با قیمت بسیار کمتر از مشتری خریداری شده و دستگاه مدل جدید به وی فروخته می شود. دستگاه های استوک پس از چک شدن به کشورهای جهان سوم فرستاده می شوند. دستگاه های دست دوم پس از بررسی یا سرویس شده و به کشورهای جهان سوم جهت فروش ارسال می شود یا قابل سرویس نمی باشند و وارد چرخه بازیافت می شوند.

تولید قطعات

با وجودی که شرکت های سازنده تولید قطعات یدکی در کشورهای مبدا را متوقف می کنند. اما تولید این قطعات برای کشورهای جهان سوم یا در نمایندگی های شرکت در کشورهای دیگر ادامه می یابد. همچنین تولید قطعات با برندهای دیگر در کشورهای دیگر ادامه می یابد و همچنین خدمات پس از فروش توسط نماینده های شرکت در کشورهای مقصد ادامه می یابد به صورتی که اکثر نمایندگان شرکت های فتوکپی اجناس استوک یا دست دوم را در کشورهای مقصد گارانتی دوباره می کنند. همچنین در کشورهای جهان سوم تعمیرکاران ازاد هم وجود دارند. که فارغ از نمایندگان تعمیر فتوکپی را به عهده می گیرند.

سیاست خرید

سیاست خرید بدون نیاز به این معناست که شرکت ها این ذهنیت را در خریداران ایجاد می کنند. که خریداران جنس جدید را با اینکه تفاوت جدی با جنس قبلی ندارد. خریداری کنند.این سیاست باعث می شود. تا بسیاری از اجناس بدون عمر مصرف واقعی وارد دوره ی بازیافت یا وارد فروش دوباره شوند. و این باعث بازگشت سرمایه سریع و فروش بیشتر می شود.

دستگاه فتوکپی استوک
دستگاه فتوکپی استوک

قیمت دستگاه

قیمت دستگاه کپی دست دو معمولا معادل قیمتی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد قیمت فروش مدل در هنگام اولین ساخت است. قیمت استوک معمولا با توجه به میزان ارزش پولی کشور مقصد می تواند. بین ۸۰ تا ۱۲۰ درصد در هنگام اولین ساخت قیمت گذاری شود. قیمت در هنگام اولین تولید کاملا وابسته به نوسانات دلار در کشور مقصد و ارزش پول ملی ان در مقابل ارز مبادله ای کشور تولید کننده دارد. گاهی قیمتی که خریدار برای خرید جنس نو پرداخت می کند. چهار برابر جنس استوک است. در حالی که یا تنها تفاوت در اسم گذاری است. یا انکه تفاوت عملکرد این جنس با جنس نو خیلی ناچیز است.

قوانین اتحادیه اروپا

طبق قوانین اتحادیه اروپا اجناسی که دوره خدمات پس از فروش انها پایان یافته است. باید از بازار جمع اوری شوند. و این اجناس به نمایندگان جهان سوم شرکت ارجاع داده می شود. شرکتی مثل توشیبا جزو اتحادیه اروپا نیست. به همین دلیل احتمالا خریدار جنس نو هزینه دستگاه فتوکپی را به همان معنی خریداری می کنند. ولی در بسیاری از برندها جنس استوک و نو تنها تفاوت قیمت دارند.

خرید دستگاه

خرید دستگاه کپی دست دو یا استوک به مثابه خرید هر دستگاه الکترونیکی دیگری با نگرانی هایی همراه است. سعی کنید به هیچ عنوان دستگاه الکترونیکی دست دو را بدون گارانتی معتبر نمایندگی یا فروش شرکتی معتبر تهیه نکنید. در مورد فتوکپی به خصوص با تپجه به قیمت بالای دستگاه های فتوکپی این انتخاب دشوارتر هم می شود. چون معمولا خریداران این دستگاه ها ان را برای مصرف زیاد در حجم کاغذ بالا خریداری می کنند. همانطور که پیش از این توضیح داده شد. فتوکپی محصولی است که می توان ان را در حد نو یا حتی کاملا نو خریداری کرد. یا با یک دستگاه کار کرده به ظاهر نو مواجه شد. که بعد از مدتی خرج بالای تعمیرکار داشته باشد. و به اصطلاح افتابه خرج لحیم شود. پس حتما از مشاوره فروش خوب برای این منظور استفاده کنید.

دستگاه فتوکپی استوک
دستگاه فتوکپی استوک

فروش دستگاه فتوکپی استوک

فروش دستگاه فتوکپی دست دو توسط نمایندگی شرکت های معتبر در ایران صورت می گیرد. در هنگام خرید دستگاه دست دوم باید به موارد بالا توجه کرد. نمایندگی های معتبر معمولا قیمتی بالاتر از قیمت بازار دارند و این باعث می شود تا بسیاری از افراد تصور کنند خرید این دستگاه از فروشگاه های دیگر یا از هم صنف ها منطقی تر است. اما باید توجه کرد که نمایندگی باوجود قیمت بالاتر خدماتی مناسب تری را ارایه می دهد و خریدار می تواند مطمین باشند که فتوکپی خریداری شده جنس در انبار مانده یا جنس سرویس شده ی خوبی است که مدت زیادی از دوره عمر ان باقی مانده است اما دستگاه فتوکپی دست دوم ارایه شده توسط فروشندگان دیگر معمولا به پایان عمر خود نزدیک شده اند و یا برای افزایش عمر تقویت شده اند که در بسیاری از موارد دستگاه توانایی این افزایش عمر را ندارد.

مشاور فنی

توصیه می شود که خریداران برای سفارش دستگاه فتوکپی حتما از مشاورین فنی استفاده کنند. باید قبول کنیم که احتمالا بسیاری از خریداران تنها استفاده از دستگاه کپی یا نعویض کارتریج را به صورت تخصصی فرا گرفته اند و نمی توانند متوجه شوند که ترانس ۱۱۰ به ترانس ۲۲۰ ولت تبدیل شده است تا دستگاه به نظر سالم برسد ولی دستگاه عموما توانایی تحمل این برق رسانی را ندارد. همیشه باید به این توجه کرد که بسیاری همصنفان که کار تهیه دستگاه کپی استوک و دست دوم انجام می دهند این کار دوم انهاست و دستگاه هایی را در اواخر عمر برای فروش رزرو کرده و در صورت یافتن مشتری رزرو کرده و سرویس می کنند تا اماده کار می کنند.

مزایا

دستگاه های استوک معمولا تنها به خاطر تولید مدل جدید از رده خارج شده اند. یا بعضا به خاطر دوره عمر پیشنهادی شرکت از رده خارج شدند. و یک متخصص دستگاه می تواند با درک درست از قطعه ایراد پیدا کرده کلیت سالم دستگاه را بازیابی کنند. بسیاری از شرکت ها برای اینکه مصرف کنندگان زودتر از حد معمول نیاز به خرید دستگاه جدید پیدا کنند. یکی از قطعات اساسی را با دوره عمر کمتر از بقیه دستگاه تولید می کنند. بسیاری از شرکت ها همین قطعه را بازیابی می کنند و برای فروش به جهان سوم صادر می کنند.اما همان طور که ذکر شد خرید دستگاه دست دوم از فروشندگان غیر معتبر می تواند معایب زیادی داشته باشد که ممکن است خریدار را از خرید هر دستگاه استوک و دست دوم دیگری در اینده منصرف کند. پس توصیه می کنیم که حتما از یک مشاور حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

برند

از دستگاه های فتوکپی استوک که در حال حاضر نمایندگی های معتبر برای فروش در ایران دارند می توان به شارپ، توشیبا، کانون، کونیکا، مینولتا، کیوسرا و زیراکس اشاره کرد. در بین این برندها کانون، کونیکا، توشیبا و زیراکس برندهای قدیمی تری در این حوزه هستند و بقیه برند ها تلاش دارند تا بازار بیشتری را از ان خود کنند. کانن یک برند تولید کننده فتوکپی های نیمه حرفه ای است که برای کارهای معمول دستگاه های بسیار خوبی تولید می کند. کونیکا مینولتا یک دستگاه همه کاره به شما تحویل می دهد.

کیوسرا، شارپ و زیراکس

دستگاه های این شرکت و برند کپی کیوسرا بهترین دستگاه ها را برای ادارات تولید میکند. تخصص اصلی شارپ صفحه نمایش است. اما در عرصه دستگاه فتوکپی هم خود را ثابت کرده است. در این میان برند زیراکس به صورت تخصصی روی دستگاه فتوکپی کار می کند. در هنگام خرید دستگاه فتوکپی به این توجه کنید که تجربه شخصی یا تجربه دیگران در خرید یک برند نمی تواند مبنای کاملا درستی باشد. هر دستگاه با هر برندی نه لزوما خوب است و نه لزوما بد. میزان رضایت از یک دستگاه به نوع نیاز ما از دستگاه مورد نظر و همچنین به تعداد خرابی های یک برند خاص و مدل خاص در یک دوره زمانی و تعداد قابل قبول دارد.

مشاوره خرید دستگاه فتوکپی استوک

برای خرید دستگاه استوک و دست دوم از یک مشاور فنی مشورت گرفته شود. در نگاه اول شاید استفاده از مشاور خرج اضافه به نظر بیاید. بسیاری از افراد در قبال مشاوره از شما دریافت مبلغی می کنند. اما ما در کپی ایران این مشاوره ارزشمند را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهیم. دلیل این موضوع هم ان است. که ما اطلاع مشتری پیش از خرید را یکی ار حقوق او می دانیم. به شما اطلاعات دقیق و کافی خواهیم داد. تا با توجه به نیازتان دستگاه مورد نظر را بخیرد. این مشاوره در خرید دستگاه استوک بسیار ارزشمند تر است. چرا که خصوصیاتی زیادی را ممکن است شما به عنوان یک خریدار ندانید. اما این موضوعات را یک متخصص به خوبی می داند. می تواند به شما کمک کند تا این کار را به سادگی انجام دهید.

دستگاه فتوکپی استوک
دستگاه فتوکپی استوک

کپی ایران

سایت کپی ایران به دلیل فروش بسیاری از برند ها شما را برای خرید یک برند خاص تحریک نمی کند و با توجه به نیاز شما دستگاه مورد نیازتان را به شما معرفی می کند. برای ما فروش برند های مختلف تفاوتی ندارد چرا که ما در هر صورت سود منطقی را از فروش محصولات به دست می اوریم. پس می توانیم با خیال آسوده و با اطمینان با توجه به نیاز خود خرید را انجام دهید.

اشتراک گذاری در:

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب

سوالی دارید؟

برای آگاهی از راه های ارتباط با ما، بر روی دکمه زیر کلیک کنید

مطالب جدید ...

در خبرنامه ما عضو شوید