چگونگی عملکرد دستگاه کپی (قسمت سوم)

چگونگی عملکرد دستگاه کپی (قسمت سوم)

چگونه با دستگاه کپی کار کنیم

اگر شما دستگاه فتوکپی را از هم جدا کنید با انبوهی از قطعات مواجه می شوید با این حال روند فتوکپی گرفتن تنها بر عهده چندین قطعه کلیدی می باشد:
– درام(drum) گیرنده نور(یا تسمه)
– دسته ای از سیم ها
– لامپ و عدسی ها
– تونر
– Fuser
در این قسمت در رابطه با هر یک از این اجزا مطالبی را خواهیم آموخت.
درام(drum) گیرنده نور
این درام ( یا در بعضی از دستگاه های فتوکپی ، تسمه ) قلب دستگاه است. در اصل غلطکی فلزی است که لایه ای از مواد حساس به نور پوشانده شده است. این لایه از مواد نیمه هادی مانند سلنیوم ، ژرمانیوم یا سیلیکن است. خصوصیتی که این مواد را مناسب ساخته است این است که آنها فقط در بعضی شرایط انرژی الکتریکی را هدایت می کنند و در غیر اینصورت غیر هادی هستند در تاریکی لایه هادی نور بر روی درام به عنوان عایق عمل می نماید و اجازه جریان یافتن الکترون ها را نمی دهد هنگامی که نور با این لایه برخورد می کند انرژی فوتون های نوری باعث آزاد شدن الکترون ها مش ود این الکترونها به نوبه خود باعث خنثی شدن بارهای مثبت پوشاننده سطح درام شده و تصویر پنهان را ایجاد می کند.
زمانی که بخواهیم نحوه ایجاد تصویر بر روی کمربند دریافت کننده موج که تقریبا همان ابعاد صفحه کاغذ محتوی تصویر را بر روی درام استوانه ای شکل انجام دهیم چگونه می توان مساحت سطح درام با سطح صفحه کاغذ را مطابقت داد. راه حل این است که هنگام کپی درام را بچرخانیم اگر درام را با سرعتی کم همگام با حرکت شعاع نوری از روی سند اصلی می گذرد بچرخانیم می توانیم تصویر را نوار به نوار ایجاد کنیم هنگامی که شعاع باریکی از نور بر روی سطح نازک متناظر روی درام منطبق می شود درام می چرخد تا ناحیه تازه ای از مواد هادی نور را در معرض نور قرار دهد در این حین ناحیه قبلی درام که در معرض نور قرار داشته است می چرخد و با تونر و آنگاه با کاغذ سفید تماس پیدا می کند.
در دستگاه های فتوکپی مدرن طول کاغذ استاندارد کپی شده بسیار بزرگتر از محیط درام است – یک دور کامل درام تنها بخش کوچکی از کاغذ را کپی می کند. در واقع درام باید چندین بار تمیز شده ، با یون ها شارژ شده ، در مقابل فوتون های نوری قرار گیرد و ذرات تونر به آن پاشیده شود تا صفحه کاغذ اصلی را به طور کامل تکثیر کند. برای مشاهده کننده معمولی این روند پیوسته به نظر می آید زیرا تمام این فرایند در حین چرخاندن درام به طور یک پارچه درون دستگاه فتوکپی هماهنگ شده است.

 

اشتراک گذاری در:

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب

سوالی دارید؟

برای آگاهی از راه های ارتباط با ما، بر روی دکمه زیر کلیک کنید

مطالب جدید ...

در خبرنامه ما عضو شوید