چگونگی عملکرد دستگاه کپی (قسمت چهارم)

چگونگی عملکرد دستگاه کپی (قسمت چهارم)
چگونگی عملکرد دستگاه کپی (قسمت چهارم)

چگونگی عملکرد دستگاه کپی (قسمت چهارم)

 

دستگاه فتوکپی چیست؟

دستگاه فتوکپی یک دستگاه الکتریکی است که از آن برای کپی گرفتن اسناد و مدارک و یا تصویر بر روی کاغذ استفاده می شود. فتوکپی به صورت وسیعی در  تجارت، دولت و تحصیل مورد استفاده قرار می گیرد.

فتوکپی در سال 1938  توسط چست کار لسون ابداع شد. با شیوه الکتروفتوگرافی از اسناد و مدارک و تصاویر مورد نظر کپی می گرفت.

دستگاه فتوکپی بر دو نوع تولید شده است.  رنگی و  سیاه و سفید.  تولیدکنندگان سعی بر این دارند که در راستای نیاز کاربران دستگاههایی با کیفیت و توانایی بالا تولید کنند. و در اختیار کاربران دستگاه قرار دهند. و این به معنای این است که دستگاههای امروزی از کیفیت و امکانات بسیار بالایی نسبت به دستگاههایی که قدیم تولید شده اند دارند.

این ماشینهای اداری  به شکل وسیع و گسترده ای در مکانهای اداری، مراکز تجاری و صنعتی و آموزشی و … مورد استفاده قرار می گیرند.

فتوکپی های رنگی و فتوکپی های سیاه و سفید دارای مدل های متعددی هستند.  تو شیبا، کانون، ریکو، کونیکا مینو لتا ، شارپ، زیراکس و کیو سرا  مدل های معروف دستگاههای فتوکپی هستند.

دستگاههای لیزری، جوهر افشان ، سوزنی و حرارتی از انواع دستگاه های فتوکپی می باشند. شما میتوانید از فروشگاه کپی ایران با توجه به نیاز کاری تان دستگاه فتوکپی مورد نظر تان را انتخایب و خریداری بفرمایید.

دستگاه فتوکپی از اجزای مختلفی ساخته شده است.  کاغذ کش، فیوزینگ ، برد ، پاور ، بلید و درام و… از اجزای تشکیل دهنده دستگاهها ی فتوکپی هستند.

بهتر است بدانید که دستگاههای رنگی نسبت به دستگاههای سیاه و سفید از قیمت بالایی برخوردارند. همچنین مواد مصرفی آنها هم نسبتا گرانتر هست. شما در هنگام خرید دستگاه علاوه بر قیمت باید به نکات متعدد دیگری هم توجه کنید. مثلا فضایی که دستگاه اشغال می کند را با مکان کسب و کار مان مقایسه کنیم. و دستگاه مناسبتری خریداری کنیم.

دسته ای از سیم ها

چگونگی عملکرد دستگاه کپی (قسمت چهارم): دسته های سیم از الکتریسیته ساکن برای پوشاندن درام دریافت کننده نور و کاغذ کپی با لایه نازکی از یون های مثبت استفاده می کند.
یکی از این سیم ها به صورت موازی به سطح درام کشیده شده و سطح هادی نور را با یون های مثبت شارژ می کند. یکی از سیم های دیگر نیز برای پوشاندن سطح کاغذ در مسیری که به طرف درام ارسال می شود جایگذاری شده است.

لامپ و لنزها

ایجاد یک کپی نیازمند به یک منبع نور با انرژی کافی برای آزاد کردن الکترون ها از اتم های هادی نور است. کدام طول موجهای نور می توانند این کار را انجام دهند؟ به نظر می رسد که اکثر طیف مرئی نور حامل انرژی کافی برای انجام این فرایند هستند مخصوصا طیف سبز و آبی انتهایی هر چیز پایین تر از بخش قرمز طیف مرئی ضعیف تر از آن است که بتواند مواد هادی نور را فعال کند. و با وجود اینکه نور UV برای فتوکپی دارای نیروی بیشتری است. ولی برای چشم و پوست مضر است. به این دلیل استفاده از نور مهتابی یا لامپ نئون برای تاباندن نور بر روی متن اصلی استفاده می شود.
هنگامی که لامپ درون دستگاه کپی روشن می شود از یک سمت به سمت دیگر دستگاه می رود در نتیجه یک نوار از کاغذ را در هر بار روشن می نماید. آینه ای که به لامپ متصل است نور منعکس شده را از درون لنزها به سمت درام در حال گردش در بخش پایینی هدایت می کند. لنزها دقیقا همانند همانی که در دوربین فیلم برداری شما است کار میکند یعنی به شما این امکان را میدهد تا یک کپی از تصویر را در محل خاصی متمرکز کنیم. با وجود اینکه شما نمی توانید واقعا تصویر را بر روی دستگاه کپی طوری متمرکز نماییم تا بر شفافیت محصول نهایی تاثیر بگذارد. با این حال شما می توانید فاصله بین لنز ها و سند اصلی یا بین لنزها و درام را تغیر دهید تا اندازه تصویر اصلی کپی خودتان را کوچکتر یا بزرگتر نمایید.

چگونگی عملکرد دستگاه کپی (قسمت چهارم)
چگونگی عملکرد دستگاه کپی (قسمت چهارم)
چگونگی عملکرد دستگاه کپی (قسمت چهارم)
چگونگی عملکرد دستگاه کپی (قسمت چهارم)

فتوکپی

 

اشتراک گذاری در:

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب

سوالی دارید؟

برای آگاهی از راه های ارتباط با ما، بر روی دکمه زیر کلیک کنید

مطالب جدید ...

در خبرنامه ما عضو شوید